Eğer Apple “i” harfini kaldırsaydı, bu şirketin en önemli değişimi olmayacaktı. Segall, şirketin revizyonlara aşina olduğuna dikkat çekiyor ve Apple CEO’su Tim Cook’un Jobs dönemi önekini kaldırmaktan vazgeçmeyeceğine inanıyor. Apple, bu makaleye ilişkin yorum talebine yanıt vermedi.
Segall, “Apple geçmişte bazı şaşırtıcı derecede cesur, aceleci ve riskli şeyler yaptı” diyor. “Ne zaman işlemcileri değiştirseler ya da işletim sistemini dönüştürseler, uzmanlar şöyle diyordu: ‘Aman Tanrım, cidden mi?’ İşletim sistemini yeniden mi inşa edeceksiniz, yoksa tamamen yeni bir donanım platformuna mı geçiş yapacaksınız?’ Ama Apple bunu başardı.”
Kendisi, günümüzün Apple’ının Jobs dönemi Apple’ından çok daha büyük olduğunu (daha fazla nakit paranın ve daha fazla işin tehlikede olduğunu) ve bu nedenle riskten daha fazla kaçınabileceğini kabul ediyor. Ancak yine de yenilikçi olarak tanınmak istiyor ve yalnızca marka değeri nedeniyle bir ürün ismine bağlı kalmak Apple’ın pek de iş yapma şekli değil.
Segall’ın üzerinde çalıştığı, Apple’ın 1997’de Emmy ödüllü efsanevi reklamı “Think Different” (Farklı Düşün) yayınlandı. Albert Einstein, Thomas Edison ve Martin Luther King Jr.’dan Mahatma Gandhi, Amelia Earhart ve diğer “uyumsuzlara, isyancılara ve baş belalarına” kadar Apple öncesi dahileri gruplandıran 60 saniyelik TV reklamının kopyasını birlikte yazdı. € -“Dünyayı değiştirebileceklerini düşünecek kadar çılgın olanların bunu yapanlar olduğunu” işaretleyerek.
Kampanya ilgi çekiciydi; Apple’ın satacak yeni ürünü yoktu ve Jobs’un o dönemde ve sonrasında insanlara söylemekten hoşlandığı gibi, şirket iflasa sadece 90 gün kalmıştı ve 1976’da kurucularından olduğu şirkete geri dönmesi yatırımcılar için önemli bir riskti.
MacMan iMac
Farklı Düşün kampanyası Apple’ın marka bilinirliğini artırdı, ancak şirketin kârlılığını dönüştürmek için 1998’de iMac’in piyasaya sürülmesi ve büyük satışları gerekti. Bu “Bondi Blue” damlası Apple için ya başarı ya da başarısızlıktı ve Jobs bu gerçeği dış reklam ajansı TBWA\Chiat\Day’e gizlemedi.
Başlangıçta kod adı C1 olan, nispeten ucuz, tüketici odaklı bilgisayar, internete kolayca bağlanabilen bir makine olarak pazarlanacaktı; bu artık her yerde bulunan bir görevdi, ancak 1990’larda nadir görülen bir görevdi. iMac parlak, eğlenceli, kullanımı kolay ve son derece başarılıydı; Apple’ı 2011’de dünyanın en zengin şirketi haline gelen dev şirket olma yoluna soktu. (Bu yılın başında Apple, Microsoft tarafından pazara göre en büyük küresel şirket olarak geride kalmıştı Kapitalizasyon.)
Piyasaya sürülmesinden haftalar sonra orijinal iMac’in hâlâ resmi bir adı yoktu. Apple’ın şirket içi pazarlama ve ürün ekipleri, etkili ve en çok satan taşınabilir ses cihazı Walkman’in bir riff’i olan “MacMan”i tercih etmeden önce “Rocket Mac”, “EveryMac” ve “Maxter” ile oynadı 1979’dan beri Sony tarafından üretilip pazarlanan oynatıcı.
“[Jobs] Segall, MacMan’in o zamanlar dünyanın en ünlü ve karlı elektronik cihazı olan Walkman’e benzemesi hoşuma gitti” diyor.
“Bu birliktelikten memnundu. Pazarlama ekibine bir konuşma yaptı ve Sony’nin o kadar başarılı bir tüketici elektroniği şirketi olduğunu, Apple’ın bir gün böyle olmak isteyebileceğini ve MacMan’i tercih ederek biraz olumsuzluk yaşarsak bunun onun için sorun olmayacağını söyledi. Segall da bunun Jobs’a göre pek “farklı düşünme” tarzı olmadığını kabul ediyor.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası