Google’ın bugün duyurduğu yeni reklam formatlarından biri, markaların yaptıkları kısa videoları (ya da içerik oluşturucularla kiraladıkları videoları) Google’ın arama motorundaki reklamlarına bağlamasına olanak tanıyacak. Kliplerin yapay zeka tarafından oluşturulan metin özetleri aşağıya dahil edilecektir. Madrigal, “Evde üç Z kuşağı var ve onları alışveriş yaparken izlemek oldukça video tabanlı” dedi.
Google ayrıca şirketlerin önceki pazarlama kampanyalarındaki fotoğraflara ve marka kimliklerini temsil eden resimlere dayanarak tamamen yeni, yapay zeka tarafından oluşturulmuş ürün görselleri oluşturmalarına olanak tanıyan bir araç da başlattı. Örneğin, bir ev eşyaları markası, mumlarından birinin resmini ve bir plaj resmini yükleyebilir ve ardından Google’dan “mumu palmiye ağaçlarının altındaki buna benzeyen bir plaja koymasını” isteyebilir.
A Girl’s Gotta Spa adlı parfüm ve vücut bakım şirketinin kurucusu Shannon Smyth, Google’ın yapay zeka görüntü araçlarını, şirketin Product Studio adlı yazılımın bir parçası olarak ilk kez kullanıma sunmaya başladığı geçen yıl kullanmaya başladığını söyledi. Başlangıçta Google, satıcıların yalnızca mevcut ürün fotoğraflarının arka planlarını değiştirmesine ve çözünürlüğü artırmak gibi küçük ayarlamalar yapmasına izin veriyordu.
Smyth, “Sosyal kanallarımızı profesyonel görünümlü fotoğraflarla takip etme mücadelemizle aynı zamana denk geldi ve mali durum daha da zorlaştıkça bunu denemeye karar verdim” diyor. Bunu sosyal medyada, e-posta bülteninde ve Amazon mağazasında kullanılmak üzere görseller oluşturmak için kullanıyor. (Google, yapay zeka ürünleriyle ilgili deneyimlerini tartışmak için Smyth’i WIRED ile temasa geçirdi.)
Smyth, Google’ın yapay zeka araçlarının zamandan tasarruf sağladığını ve bunları kullanmaya devam ettikçe daha iyi hale geldiğini söyledi. “İtiraf etmeliyim ki, ilk başta gölgesiz veya yansımasız görüntüler üretmesi veya fotoğrafta tanımlanamayan bir nesne bulunması beni hayal kırıklığına uğrattı” diye açıkladı. “Her görüntüye geri bildirimde bulundukça bu sorunların çözülmeye başladığını fark ettim.”
Google, reklamverenlerin zamanlarının ve bütçelerinin çoğunu grafik tasarımcılara, fotoğrafçılara, set tasarımcılarına ve modellere harcamalarına gerek kalmadan ilgi çekici görüntüler oluşturmalarına yardımcı olmaya çalışıyor. Bu, çalışanlar için iyi bir haber olmayabilir ve ürün görselleri doğru değilse alışveriş yapanlar hayal kırıklığına uğrayabilir. Ancak Google, yapay zeka görüntülerinin reklamları daha ilgi çekici hale getireceğini ve daha fazla tıklama alarak gelirini artıracağını umuyor.
Ancak şirket ve rakipleri, perakendecilerin Photoshop gibi pahalı yazılımlara para ödemekten veya yaratıcı hizmetlere çok fazla harcama yapmaktan kaçınmasına da yardımcı oluyor olabilir. Kaç müşterinin kendini daha fazla reklam vermeye mecbur hissedeceği belli değil. Smyth, Product Studio’yu ne kadar takdir etmesine rağmen şirketinin Google’dan reklam satın almadığını söyledi.
Yapay zeka tarafından oluşturulan reklamcılık giderek internetin demirbaşlarından biri haline geliyor. Bu ayın başlarında Meta, daha önce yalnızca yapay zeka tarafından oluşturulan arka planlar sunduktan sonra, Facebook ve Instagram’daki reklamverenlere yapay zeka kullanarak mevcut ürün fotoğraflarının yeni sürümlerini oluşturma olanağı vermeye başladı. Meta ve Google ayrıca reklamverenlerin reklamları için pazarlama metni oluşturmalarına da olanak tanır.
Amazon, geçen sonbaharda ürün fotoğrafları için de arka plan oluşturabilen benzer bir beta görsel oluşturma aracını duyurdu. Düz beyaz bir fon önünde bir bahçe hortumunun reklamını yapmak yerine, markaların, örneğin bahçe ve ağaçların olduğu bir arka bahçe sahnesi oluşturmasına olanak tanır; gerçek kir gerektirmez.
Yaklaşan soru, tüketicilerin yapay zeka tarafından oluşturulan reklamları ilk etapta fark etmeleri halinde itici bulup bulmayacağıdır. Aralarında Levi’s ve terzi Selkie’nin de bulunduğu bazı moda markaları, yapay zeka üzerinde deneyler yaptıklarını açıkladıktan sonra müşterilerden tepkiyle karşılaştı. Ancak birçok küçük e-ticaret şirketi için yapay zeka kullanmanın potansiyel faydaları risklerden daha ağır basabilir.
“Kabul edelim, küçük işletmeler kağıttan ev gibi çöküyor. Zar zor dayanıyoruz” dedi Smyth. “Müşterilerin ve potansiyel müşterilerin görsel olarak akıllarında kalmama yardımcı oldu. Estetiğimin başarısız olacağından veya bu seçenek olmasaydı birçok sosyal kanalı terk edeceğinden oldukça eminim.”
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası