Bunların hepsi harika, ancak seçmenler muhtemelen çevrimiçi yayında olduğundan daha fazla dijital sahtekarlıkla karşılaşacak. Dijital reklamlar için ise hükümet herhangi bir çözüm sunmadı.
Kamu Vatandaşı savunuculuk grubu Federal Seçim Komisyonu’na, araç ne olursa olsun tüm siyasi reklamlar için FCC benzeri açıklamalar gerektiren kurallar oluşturması için dilekçe verdi, ancak kurum henüz harekete geçmedi. Ocak ayı Washington Post raporunda FEC’in yaz başında bazı kararlar almayı planladığı belirtildi. Ama yaz yaklaşıyor ve pek bir şey duymadık. Senato Kurallar Komitesi, bu ayın başında açıklamalar da dahil olmak üzere seçimlerde yapay zekanın kullanımını düzenlemek için üç yasa tasarısını kabul etti, ancak bunun bir fark yaratacak şekilde zamanında uygulamaya konulacağına dair bir söz yok.
Gerçekten korkmak istiyorsanız başkanlık seçimine sadece 166 gün kaldı. Özellikle Biden ve Trump kampanyaları ve oy vermeyen tüm politikacılar sosyal platformlardaki reklamlara daha da fazla para yatırmaya başlamadan önce, bitiş çizgisinde yapay zeka açıklamalarıyla ilgili bir şeyler elde etmek için çok fazla gün yok.
Düzenlemeler olmazsa, seçimlerimizi dezenformasyondan koruma sorumluluğunun çoğunu teknoloji şirketleri üstlenecek. Kulağa 2020’den çok farklı gelmiyorsa da ben de aynı şekilde hissediyorum! Bu yeni bir sorun, ancak aynı şirketlerin sorumluluğu üstleniyor. Kasım ayında Meta, yapay zeka tarafından oluşturulan içerik içeren siyasi reklamların sorumluluk reddi beyanı içermesi gerektiğini söyledi. TikTok siyasi reklamlara izin vermiyor ancak içerik oluşturucuların gerçekçi görüntüler, ses ve video içeren sentetik içerik paylaştıklarında yapay zeka içeriğini etiketlemesini gerektiriyor.
Bu bir şey ama çok büyük bir hata yaparlarsa ne olur? Elbette, Mark Zuckerberg ve diğer tüm teknoloji CEO’ları Kongre tarafından bir veya iki duruşma için çağrılabilir, ancak seçim gerçekleşmeden önce düzenleyici sonuçlarla karşılaşmaları pek olası değil.
Burada tehlikede olan çok şey var ve zamanımız azalıyor. Eğer Kongre ya da bir kurum bir kılavuz yayınlayacak olsaydı, bunu önümüzdeki birkaç ay içinde yapmaları gerekecekti. Aksi takdirde çabaya değmeyebilir.
Sohbet Odası
Bu haftaki podcast’in sonunda dinleyicilerden, son başkanlık seçiminden bu yana çevrimiçi siyaseti takip etme deneyimlerinin nasıl değiştiğini anlatan bir yazı yazmalarını istedik. Seçim güncellemeleri için doğrudan haber sitelerine mi gidiyorsunuz? X/Twitter ile hâlâ düzgün bir ilişkiniz var mı? Belki bunun gibi haber bültenlerine abone oluyorsunuz? Bunu bilmek istiyorum!
Siteye bir yorum bırakın veya bana [email protected] adresinden bir e-posta gönderin.
💬Bu makalenin altına bir yorum bırakın.
KABLOLU Okumalar
Daha fazla istemek?Şimdi abone olunWIRED’e sınırsız erişim için.
Başka Ne Okuyoruz
🔗 Yapay Zeka Sohbet Robotlarına Dezenformasyon Yaymanın Ne Kadar Kolayca Öğretilebileceğini Görün: New York Times, biri liberal diğeri muhafazakar olmak üzere iki sohbet robotu yarattı. Her biri siyasi sorulara partizan yanıtlar verdi ve bu, insanların çevrimiçi ortamda birbirleriyle konuşma biçimlerine biraz fazla benziyordu. (New York Times)
🔗 Biden’a Genç Seçmenler Hakkında Müjde: Biden, genç seçmenler arasında 2020’ye göre daha kötü oy kullanırken, rakamlar göründüğü kadar felaket olmayabilir. (Atlantik Okyanusu)
🔗 OpenAI Oyunun Tamamını Elden Çıkardı: Scarlett Johansson’un OpenAI’nin en yeni ses modeline yanıt veren ateşli açıklaması, şirketin ne olursa olsun verileri nasıl silip süpürdüğünü gösteriyor. (Atlantik Okyanusu)
İndirmek
Bir anlığına masamdan övünüp fışkırmama izin verin, özür dilerim. Bu hafta, WIRED Politika Laboratuvarı podcast, Apple Podcast’in haber sıralamasında ilk 20’ye girdi. Ayrıca Amazon Music’in haftanın en iyi podcast’lerinden biriydik!
Bu hafta Leah ve David’le birlikte Twitter’ın asıl sonu (X, ugh), dijital siyasi iletişimin geleceği ve tüm bunların New York-Dublin Portalı ile ne ilgisi olduğundan bahsederek bölmeye geri döndüm. Buradan kontrol edin!
Ve son bir şey. Bazen iyi paylaşımlar yapmak, konunun dışında kaldığınızı fark etmektir.
Bugünlük bu kadar; abone olduğunuz için tekrar teşekkürler. Makenakelly.32 adresinden e-posta, Instagram, X ve Signal aracılığıyla benimle iletişime geçebilirsiniz.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası